Příspěvky od večera 9. prosince 2011 až do odpoledne 10. prosince 2011
61. Re: 10. 12. 2011 - 14:38
Bob Ash (60): Z pohledu dynamickejch ztrát to jedno je.60. Re: 10. 12. 2011 - 13:41
Sleepy664 (58): Ještě pro upřesnění - to s těma procentama byl protiargument na Mirkovo tvrzení, že je jedno, jestli roztáčíš poloosy, diferák a kus rozvodovky od kol, nebo od motoru a přenášíš přes to všechno výkon.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
59. Re: 10. 12. 2011 - 13:22
Sleepy664 (58): Jenomže AWD mívá (opět z prdele vytažený, ale obecně používaný hausnumero) ztráty třeba 25-30 %.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
58. Re: 10. 12. 2011 - 12:19
Bob Ash (57): Použiju teda tvejch 15 %. Ztráty nezávislý na přenášeným výkonu pro jednoduchost zanedbáme.57. Re: 10. 12. 2011 - 10:26
Mirek (56): Jenomže ona je část těch ztrát závislá na přenášeným výkonu - je dokonce pravděpodobný, že je to větší část (pravidlo o 15% ztrát se běžně používá i při měření na brzdě a dopočítávání výkonu na motoru, to že to ten článek rozepisuje složitějc je nad rámec znalostí většiny lidí, který se tím zabejvaj).Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
56. Re: 10. 12. 2011 - 09:02
Bob Ash (54): chtělo by to trochu fyziky Bobši... opačným směrem má přední diferák ztráty ty samý, jenom výkon potřebný k jeho točení, kterej do něj nejde z přídavky, do něj jde z druhý strany přes zadní kardan, difrák, poloosy, kola a silnici... A taky je třeba se v týhle debatě domluvit, že hovoříme o rychlosti 100 na přímém úseku, na suchým asfaltě, abys to zas nehnal do teoretickejch extrémů, jelikož samozřejmě režim, ve kterým hrabou na suchu všechny 4 a nebo jen zadek, je zas kapánek jinak.privbox@seznam.cz tel: 603510691
55. Re: 10. 12. 2011 - 05:33
Bob Ash (54): Myslím, že neplete.54. Re: 10. 12. 2011 - 02:03
cirus (52): No a v tom se právě pleteš.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
53. Re: 10. 12. 2011 - 00:57
cirus: Byl by nějakej "popis pro blbce", jak má vyřešenej pohon Dodge Ram?52. Re: 09. 12. 2011 - 23:59
Bob Ash (50):pokud na pohon auta potrebuji dejme tomu 100KW a prenasim to pouze zadni napravou,nebo to prenasim 2x50KW oboma napravana tak ten rozdil velkej nebude...rozdil je v tom kolik oleje michas v diferencialu! A ten michas i pri odpojenym predku...takze zase zadna uspora...51. Re: 09. 12. 2011 - 23:59
Bob Ash (50): Pokud ale platí zákon zachování energie, tak je přeci jedno, ze kterýho konce ten mechanismus roztáčím, ne?50. Re: 09. 12. 2011 - 23:52
cirus (49): Ale opačným směrem ho přenášíš nesrovnatelně míň...Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
49. Re: 09. 12. 2011 - 23:25
Bob Ash (48):jenze tvoje teorie plati jen pokud odpojis diferak!Ten vykon prenasis i kdyz odpojis nahon,akurat ho prenasis opacnym smerem!48. 09. 12. 2011 - 23:12
Běžně používaný "pravidlo" je, že ztráty v hnacím ústrojí jsou 15% (bez ohledu na výkon).Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
47. Re: 09. 12. 2011 - 23:10
Mirek (46): Ty jsi ale vůbec nepochopil, o čem mluvím. Spousta těch ztrát je daná procentem přenášenýho výkonu, nikoliv tím, kolik toho musíš roztočit.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
46. Re: 09. 12. 2011 - 22:36
Bob Ash (41): ten článek cos nalinkoval teda číst nebudu, nicméně v tom stále malinko plaveš. Oni, pokud tam nejsou vypnutý nebo tam vůbec nejsou kolový spojky, tak se točej nejenom poloosy, ale i kardan i ten řetěz, tedy všechno, co se točí, když ten předek zapneš. Jedinej rozdíl je v tom, že zubová spojka, kterou ten předek šaltruješ, není zacvaklá, ale je axiálně vysunutá ze svýho protikusu. No a s tím protikusem zas točí ty kola. Takže jak píše cirus, je jedno, jestli táhneš, nebo tlačíš, pokud se jedná o energetickou náročnost na utočení toho všeho. Rozdíl 2 litry o kterým tu kdosi psal, je nesmysl, a pokud tam je, tak je příčina jinde.privbox@seznam.cz tel: 603510691
45. Re: 09. 12. 2011 - 22:29
Bob Ash (44):presne takhle jsem jsi to predstavoval;-)44. Re: 09. 12. 2011 - 20:53
cirus (43): No, právě že konstantní nejsou, je to procento výkonu.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
43. Re: 09. 12. 2011 - 20:42
Bob Ash (42):domnival jsem se ze straty jsou danny rozvodama a prevodama....muj mazor je ze pokud rozvodovka a prevodovka spotrebuje dejme tomu 10-30KW tak te straty budou stejne jak pri motoru 100kw tak pri motoru 200KW.Takze nebudou to % z vykonu ale konstantne straty.Je mi jasne ze to neni uplne presne ale dejme tomu ze stratu u V3S byli 50% ale pokud by tam byl motor jednou tak vykonny tak straty by byli treba jen 30%42. 09. 12. 2011 - 20:21
Znovu jsem poslal 38, někam se vytratila. Jde o to, že ztráty v převodech nejsou konstantní, ale je to určitý procento přenášený síly. Takže i když na roztočení samotnýho (například) kardanu, diferenciálu a poloos (řekněme že uvažujeme odpojitelnej zadek, ale je to principielně jedno) potřebuješ řádově pár set wattů (a kdo ví jestli), tak jejich roztáčením při přenosu výkonu motoru (řádově desítky až stovky kW) ztratíš třeba 10% celýho výkonu - což klidně můžou bejt desítky kW.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)